Kategorier
All

Fordele og ulemper ved hjemmearbejde vs. kontorlejemål

En af de helt store trends på arbejdsmarkedet de seneste år har været stigningen af hjemmearbejde. Flere og flere virksomheder tilbyder hjemmearbejde enten på fuldtid eller deltid, og medarbejderne har taget godt imod det. Det er blevet så populært, at det i dag er en af de faktorer, som kan tiltrække flere ansøgere til nye jobopslag. I dette indlæg ser vi nærmere på fordele og ulemper ved hjemmearbejde og arbejde i virksomhedens kontorlokaler.

Fordele ved hjemmearbejde

I mange årtier har det været forventet, at man som ansat i en virksomhed møder fysisk op på arbejdspladsen alle ugens arbejdsdage. Dette har dog ændret sig markant i de seneste år, ikke mindst efter flere nationale nedlukninger af samfundet som følge af coronapandemien. Virksomheder var tvunget til at sende deres medarbejdere hjem fra kontorlejemålet eller arbejdspladsen, og selv efter vi er vendt tilbage til normale tilstande, har mange holdt fast i hjemmearbejdet.

Det skyldes ikke mindst de mange fordele ved hjemmearbejde, som både medarbejdere og virksomheder har fået øjnene op for. Først og fremmest kan hjemmearbejde give mere tid i hverdagen, da man ikke længere skal bruge tid på transport til og fra arbejde.

Derudover kan man være mere fleksibel i sin hverdag, og mange medarbejdere giver udtryk for, at de kan få en bedre balance mellem arbejde og fritid. Endelig melder mange om en højere produktivitet, fordi de ikke bliver forstyrret af den uro, som kan opstå på virksomhedens kontorlejemål.

Fordele ved arbejde i virksomhedens kontorlejemål

Mens hjemmearbejde har vundet indpas på arbejdsmarkedet, har mange også opdaget, hvilke ulemper der kan være forbundet med det. Der er nemlig også fordele ved at møde op i virksomhedens kontorlejemål, som man tidligere har været vant til.

Hjemmearbejde kan ikke kun være forbundet med mere ro – det kan nemlig også give anledning til forstyrrelser i arbejdstiden. Kommer børnene tidligt hjem fra skole eller daginstitution, kan det være svært at holde døren til hjemmekontoret lukket. Samtidig kan det være fristende at sætte en film eller serie på i baggrunden, som kan aflede opmærksomheden fra arbejdet.

Når man ikke møder op i virksomhedens kontorlokaler, kan det også give anledning til en følelse af isolation og ensomhed. Over længere tid kan det føre til mistrivsel og mangel på arbejdsglæde, hvilket også påvirker produktiviteten.Fordelen ved at samle medarbejderne under samme tag i virksomhedens kontorlejemål er, at man kan undgå denne følelse af isolation og styrke medarbejdernes følelse af at høre til. Det fører både til bedre trivsel og arbejdsglæde samt en højere produktivitet. Samtidig er det selvfølgelig også en fordel, at man sidder tæt på sine kolleger og derfor nemmere kan kommunikere med dem.

Kategorier
All

Hvilke erhvervsejendomme passer bedst til nystartede virksomheder?

I en nystartet virksomhed er der mange bolde i luften og masser af ting, der skal holdes styr på. En af de vigtige beslutninger, der skal træffes, er valget af erhvervsejendomme. Virksomhedens lokaler er både vigtige i forhold til medarbejdernes trivsel og virksomhedens generelle image. 

Derfor bør du sætte god tid af til at undersøge markedet og træffe din beslutning om virksomhedens erhvervslokaler. Men hvilke erhvervsejendomme passer egentlig bedst til nystartede virksomheder? Det ser vi nærmere på i denne artikel.

Overvej forskellige løsninger

Når det gælder erhvervslejemål, er der flere forskellige løsninger, man som virksomhed kan overveje. Der tænkes hele tiden i nye og kreative måder at indrette sin virksomheds lokaler på, og mange er gået væk fra den traditionelle løsning, hvor man bare finder den nærmeste og billigste ledige erhvervsejendom til leje.

I dag benytter flere og flere virksomheder sig af løsninger såsom kontorhoteller og kontorfællesskaber, hvor flere virksomheder arbejder under samme tag. Dette er især blevet en populær løsning for nystartede virksomheder og for mindre enkeltmandsvirksomheder med få ansatte.

Det giver nemlig adgang til et større socialt og professionelt netværk, hvor man både kan nyde godt af mere liv på arbejdspladsen og muligheden for at udveksle idéer og sparre med ligesindede. Derudover kan du i huslejen også ofte få inkluderet services såsom rengøring, internet, kantine osv. Overvej, om dine erhvervslokaler skal være almindelige udlejningslokaler, eller om du kunne drage fordel af disse nye og kreative løsninger.

Undersøg markedet i dit område

For at finde de rette erhvervsejendomme er det selvfølgelig essentielt, at du først scanner og undersøger ledige lokaler i dit område. På vores hjemmeside kan du få et hurtigt overblik over de bedste og billigste erhvervslokaler i nærheden af dig. Dette giver dig et godt grundlag for at vælge, hvor din nystartede virksomhed skal holde til.

Vi fremhæver både større og mindre erhvervsejendomme, så der er noget for enhver smag og til ethvert behov. Det kan til tider være svært at finde rundt i, hvilke ejendomme der er ledige lige nu, så brug vores hjemmeside til at danne dig et overblik og komme i gang med processen.

Passer erhvervsejendommen til virksomhedens brand?

For mange virksomheder kan deres erhvervslokaler spille en vigtig rolle i forhold til den overordnede brandingstrategi. Lokalerne kan f.eks. bruges i forbindelse med markedsføringsmateriale og til at fortælle en historie om virksomheden, og hvad den står for.For mange nystartede virksomheder kan det derfor også være en god idé at overveje, hvordan en potentiel erhvervsejendom passer til virksomhedens overordnede brand og image. Og selvfølgelig skal de fysiske rammer også passe med den indretning, du har planlagt.

Kategorier
All

Sådan vælger virksomheden gode lagerrum

Mangler virksomheden nye lagerrum? Og er du i tvivl om, hvad gode lagerhaller bør indeholde? Så er du kommet til det helt rette sted. Mange har det med at lade prisen være den afgørende faktor for, hvilket lagerlokale til leje der vælges. Selvom prisen er en vigtig faktor, er det dog langt fra det eneste aspekt, du bør overveje samt tage hensyn til. Et billigt lagerrum er nemlig ikke meget værd, hvis det alligevel ikke lever op til virksomhedens behov. Du kan her læse mere om, hvordan du vælger gode lagerhaller til netop din virksomhed. 

En god beliggenhed – gerne tæt på motorvejsafkørsel

Først og fremmest er det vigtigt at overveje, hvor det ønskede lagerlokale til leje skal være placeret henne. En god placering er vigtig, da der ofte er meget transport forbundet med et lagerrum. Derfor er det klart en fordel at vælge lagerhaller tæt på motorveje – og allerhelst tæt på motorvejsafkørsler. På denne måde er lagerlokalet til leje nemt at nå til, både for virksomheden selv og i forhold til logistik. 

Vælg et lagerrum med opvarmning

Et opvarmet lagerrum fra start er det bedste lagerrum. Herved skal virksomheden ikke til at investere i opvarmningsmuligheder, og lagerhallen er i stedet klar til at blive taget i brug med det samme. Det er vigtigt, at lagerlokalet til leje er opvarmet – både for kvaliteten af det opbevarede samt medarbejdernes velbefindende. 

Undersøg om lagerhallen har et toilet inkluderet

Du tror måske, at lagerhallen automatisk har et toilet inkluderet – men dette er faktisk ikke altid tilfældet. Et toilet er dog uundværligt for de ansatte, og derfor bør du sørge for at undersøge, hvorvidt det ønskede lagerlokale til leje har et toilet inkluderet. Badeværelset behøver ikke at være af stor størrelse eller flot design. Det vigtigste er blot, at det er brugbart. 

Overvej om et kontor ligeledes er nødvendigt

Et toilet er et musthave – det er et kontor nødvendigvis ikke. Derfor skal du overveje, hvorvidt dine lagerrum skal have et kontor inkluderet. Kontorerne er ideelle til at ordne vigtigt papirarbejde og dokumenter på stedet, således det ikke er nødvendigt at pendle fra lokation til lokation. Mener du, at det kontor er nødvendigt, skal du selvfølgelig undersøge, om lagerhallerne til leje har et kontor inkluderet i lejen. Dette er ofte tilfældet, og derfor kan du sagtens finde fine lagerlokaler til leje med dertilhørende kontorer.

Kategorier
All

Kontor til leje – sådan finder du de rette kontorlokaler

Købe eller leje? Det er nok det helt store spørgsmål, mange virksomheder stiller dem selv, når de er på jagt efter nye kontorlokaler. Som med alt andet er der mange fordele og ulemper ved begge scenarier. I denne artikel gennemgår vi de fordele og ulemper, I skal være opmærksomme på, når I som virksomhed leder efter et kontor til leje. 

Kontor til leje – de mange fordele

Som det fremgår af overskriften, kan I forvente at finde mange fordele ved at leje en kontorplads. Det er ofte en billigere løsning at leje frem for at købe en kontorplads, når det kommer til den første betaling, I skal lægge til jeres lokaler. Selvom et depositum kan være i den højere prisklasse, er den som regel stadig meget billigere, end hvis man skulle købe et kontor. Derfor kan særligt mange mindre eller mellemstore virksomheder drage fordel af et kontor til leje.

Ud over den store forskel på betalingen af kontorlokaler mellem leje vs. eje er der også andre fordele med lejede kontorlokaler. En af hovedfordelene må være det mindre ansvar, som jeres virksomhed har, når det kommer til reparationer og vedligeholdelse. Her er det nemlig udlejeren af jeres kontorplads, som står for denne del. 

Endnu en stor fordel, vi vil nævne, men som bestemt ikke er den sidste fordel, du kan finde, er, at det er nemmere at skifte kontorlokaler, når I vælger et kontor til leje. Skulle I derfor ønske at flytte kontorplads til en anden by – eller sågar land – er dette meget nemmere, end når man ejer sine kontorlokaler. Det er derfor også en stor fordel, skulle jeres virksomhed pludselig vækste, da I nemt kan udvide jeres lokaler ved at finde flere, nye rammer til leje, hvor I kan udvide jeres virksomhed. 

Ulemper med kontor til leje 

Umiddelbart er der ikke mange ulemper ved at vælge et kontor til leje, men som med alt andet er der selvfølgelig stadig lidt at finde. En ulempe kan være, at I er afhængige af jeres udlejer. Det er derfor vigtigt, at I finder en udlejer af kontorlokaler, som har et godt omdømme, og som er til at stole på.

En anden ulempe kan være, som allerede nævnt, at I skal betale et depositum, når I vælger at finde et kontor til leje. I skal altså stadig sørge for at have budget til at dække depositummet på jeres kontorlokaler.