Overtagelse af ejendom

Når du skal overtage din nye erhvervsejendom

Har du besluttet dig for en ejendom?

Når du har fundet og besluttet dig dog for din nye erhvervsejendom til din virksomhed, er der en række faktorer, som du bør tage højde for både inden og under overtagelsen af erhvervsejendommen.

Det er alfa og omega, at du og din professionelle rådgiver sikrer, at lejemålet opfylder samtlige aftalte vilkår med hensyn til overtagelse, indretning og kvalitet.

Med udgangspunkt i din virksomheds behov bør I nærlæse lejekontrakten, så I kan tage og formulere alle nødvendige forholdsregler. Det kan være en fordel at lade din rådgiver optræde som hovedforhandler over for udlejeren.

I nogle tilfælde kan du eventuelt have gavn af at tjekke regnskaberne for den virksomhed, hvis erhvervslokaler du strå overfor at skulle overtage.

Rådgivning og konsulentbistand

Herudover kan det også være formålstjenligt at have en klar idé om markedsføringsstrategien i forhold til området og de målgrupper, som du ønsker at ramme.

Mange lokale erhvervskontorer eller kommunale erhvervs-servicecentre står parat til at hjælpe dig med bl.a. at oprette et startbudget til overtagelsen af dine nye erhvervsejendomme til udlejning.

I dette budget kan du få styr på mulige startudgifter i forbindelse med overtagelsen – f. eks. tilkøb af aktiver i form af markedsføringsekspertise, konsulentbistand til udvikling af hjemmesider, software og computere, interiør samt meget andet.